Wat kunt u doen met uw klacht?
Heeft u een klacht over uw apotheek?
Dan kunt u uw klacht bespreken met de apotheker. Wanneer de apotheker niet weet dat u ontevreden bent, dan kan die er ook niets aan doen om dit voor u op te lossen. Het is daarom een goede eerste stap om uw klacht met de apotheker te bespreken.
Heeft u een klacht over een rekening?
Gaat uw klacht over de rekening of over de kosten van de apotheekzorg? Dan hoort uw vraag thuis bij uw zorgverzekeraar. U vindt de contactgegevens op uw rekening of op uw polisblad.
Heeft u vragen over uw medicijnen? Die kunt u stellen aan uw apotheker of de apothekersassistente.
Komt u er niet uit met de apotheker?
Dan kunt u uw klacht bespreken met de klachtenbemiddelaar van het Bemiddelingsbureau Apotheken. Deze is onafhankelijk en kiest geen partij. De klachtenbemiddelaar kan voor u bemiddelen. Alles wat u met de klachtenbemiddelaar bespreekt, is vertrouwelijk.
Contactgegevens klachtenbemiddelaar:
Heeft u een klacht? Mail deze dan naar apotheek@quasir.nl.
U krijgt een ontvangstbevestiging en de klacht wordt telefonisch afgehandeld.
(Telefoonnummer: 06 22 92 16 49)
Lukt het niet om uw klacht op te lossen met de hulp van de klachtenbemiddelaar?
Dan kunt u, met een schriftelijke eindreactie van de apotheker, de klacht als geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Openbare Apotheken (SKGE). Dit is een juridische procedure. De geschillencommissie onderzoekt of uw klacht gegrond is. De geschillencommissie geeft een duidelijk, onafhankelijk en onpartijdig oordeel. Dit oordeel is juridisch bindend.